Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A pasziánsz

A pasziánsz, az egyszemélyes kártyajáték - az oldalból kiderül, hogy néha többen is játszhatják - igen közkedvelt Európa-szerte. A játéknak több mint 150 féle módja létezik, és ezen a pasziánszos oldalon együvé csoportosítva találhatóak a hasonló szerkezetű és játékmenetű játszmákat, így mindenki kiválaszthatja a maga számára a legmegfelelőbbet. A klasszikus, már a 18-19. században ismert játszmák mellett újakat is találhatnak az oldalon a kezdő vagy gyakorlott játékosok. A leírások mellett ábrák is segítik a játékok - főleg a bonyolultabbak - elsajátítását. Pasziánsz

0 Tovább

Játékfilmet forgat Szörnyella de Frászról a Disney

A Csipkerózsika gonosz tündére, Maleficent után a 101 kiskutya legfőbb ellenségéről, Szörnyella de Frászról készít játékfilmet a Disney filmstúdió - értesült a The Hollywood Reporter.

    A Cruella című produkció forgatókönyvének megírására Aline Brosh McKennát szerződtették, aki producerként is beszáll a munkába Andrew Gunn oldalán. McKenna írta a Disneynek Az ördög Pradát visel és a jelenleg a szereplőválogatásnál tartó Annie című musical szkriptjét is.
    Szörnyellát Dodie Smith 1956-ban megjelent Százegy kiskutya című regényéből ismerte meg a világ, de igazi hírnévre a Disney 1961-ben készült animációs filmjével tett szert. Az animáció nyomán született játékfilmben 1996-ban, majd annak folytatásában, 2000-ben Glenn Close alakította a gonosz nőszemélyt, aki betegesen vonzódik az állatbőrből készült elegáns ruhákhoz.
    Close most is jelen lesz: ecxecutive producerként szerepel majd a Cruella stáblistáján.     (MTI)



Kapcsolódó oldal: Hercegnős, Disney játékok  és Ever After High játékok

0 Tovább

A Barbie-sztori

Barbie a történelem legismertebb babája, igazi kultúrális ikon, a kislányok egyik kedvenc játéka. Születése óta világszerte több mint egymillárd Barbie baba lelt lelkes rajongóra, a 3-10 éves lányok 90 százaléka minimum egy Barbie boldog tulajdonosa. Ám Barbie nemcsak a kislányok kedvenc játéka világszerte, de jelkép is.

Olyan jelenség, amely szerteágazó attitűdöket fed fel nőiségről, szexualitásról, testideálról, nemi szerepekről, életformákról. A baba önálló életre kelt, nemzethatárokat és kulturális különbségeket áthidaló bálvánnyá, az „amerikai álom“ arcává vált.

Barbie 1959. máricus 9-én debütált a New York-i Nemzetközi Amerikai Játékvásáron. Zebracsíkos fürdőruhában látott napvilágot, és jellegzetes lófarokfrizurát viselt. Az akkor háromdolláros babákat szőke, illetve barna hajú változatban dobták piacra, és a kislányok számtalan párizsi ruhakölteményt vásárolhattak számára.

Az előd, Lilli

Azt már kevesebben tudják, hogy Barbie német eredetű. 1955-ben a Svájcban vakációzó amerikai Ruth Handler véletlenül rábukkant egy 30 centis, szőke lófarkas, kihívóan telt ajkú és csábító tekintetű babára. Lilli eredetileg rosszkislány-karikatúra volt, az erkölcstelen szex szimbóluma, amelynek baba-változatát férfiak vették egymásnak vicces ajándékként. Ruth Handlernek fogalma sem volt a baba rossz hírnevéről, fantáziáját azért ragadta meg Lilli alakja, mert észrevette, hogy serdülő leánya, Barbara szívesebben játszik papírból készült felnőtt figurákkal, mint csecsemőt formázó babákkal. Hazavitte tehát Lillit Amerikába, és a férjével közösen alapított Mattel cég tervezői megkreálták Barbie-t, aki elődjénél kevésbé volt cicababás, ám annak kihívóan nőies idomait megtartotta.

Ruth Handler szerint “egy kislány önbecsüléséhez fontos, hogy olyan babával játsszon, amelynek melle is van”. Meggyőződése szerint ez lehetővé teszi számukra, hogy felnőtt nőként el tudják magukat képzelni. Ám bírálói gyakran mutattak rá, hogy Barbie alakja a kislányok számára elérhetetlen álom, hiszen egy valódi nő testarányaira kivetítve 175 cm magas lenne, 36-18-33-as mell-, derék- és csípőbőséggel. A cég később valósághűbb Barbie-babákat is piacra dobott, ezzel újabb vitákat robbantva ki a nőiesség mibenlétéről egymással csatározó társadalmi mozgalmak között.

Barbie nem csupán játékként, hanem személyiségként lépett a nagyközönség elé, mint tinédzser manöken. Így a kislányok valóságos „háttérsztorit“ is kaptak hozzá, amely megalapozta számukra Barbie képzelt személyiségét. Ruth Handler a babát az akkoriban divatos, a csecsemőt és annak gondozását szimbolizáló játékbaba ellentétének szánta, melynek megjelenésével a kislányok elkezdhettek álmodozni arról, hogy elegáns és varázslatos szépségű tinédzserekké váljanak. Kezdetben sok anyuka botrányosnak ítélte meg az új játékszert, ám a kislányok azonnal és visszavonhatatlanul beleszerettek, ez pedig garantálta Barbie óriási sikerét.

 

Több, mint játék

A reakciók tükrében úgy tűnik, hogy a baba ugyanúgy képviseli a hagyományosabb nőiséggel kapcsolatos értékrendet, mind ugyanennek drámai társadalmi, kulturális és politikai átalakulását Amerikában. A II. világháború utáni amerikai, középosztálybeli elővárosi tizenéveseknek egyre több pénzük volt, ők éltették a Barbie-magazinok, lemezek, ruhák és kiegészítők piacát. Noha egy szál fürdőruhában látott napvilágot, Barbie kiterjedt ruhakollekciója a bimbózó amerikai fogyasztói társadalom értékrendjét fémjelezte. Míg a korábbi generációk életformáját a spórolás jellemezte, az 50-es években a amerikaiakat egyre inkább fogyasztásra biztatták.

Barbie ragyogó ruhakölteményei Christian Dior terveihez hasonlítottak, aki nem sokkal a II. világháború után ruháin keresztül kezdeményezte az ideálisnak tartott női alak átalakítását. Barbie alakjának tervezését részben az új Dior-trend befolyásolta, amely a női megjelenés fokozatos szexualizálásához vezetett az 50-es években. Az új külső felváltotta a korábbi háborús időszak szélesvállú nőideálját, amely a húszmillió, a háború alatt munkába álló nő férfiasabb imázsát képviselte. A negyvenes évek végére e férfiasított sziluett helyébe lépett a nőies homokóra forma. A női szexualitás további hangsúlyozására a válltöméseket felváltották a bélelt melltartók. A kényelmes és gyakorlatias lapossarkú cipőket magas sarkú topánok követték, amelyek tovább hangsúlyozták a nőiességet: a fenék és a mell formáját.

Noha Barbie-nak testéhez viszonyítva olyan pici lába volt, hogy embernagyságú formájában nem tudott volna a saját lábán megállni, a nők zöméhez hasonlóan fél lábbal azért ő is a modern érában állt. Az önálló, független nőt is képviselte, amikor manökenként járt-kelt, intézte dolgait a nagyvilágban. Ugyanakkor ebben az időszakban melle és alakja a nőiesség, anyaság és szexepíl szimbólumává is vált. Bár a babát kritikusai szexuálisan kihívónak tartották, Ruth Handler magyarázata szerint „tiszta a haja és tiszta az arca“. Lilli jókialányosított változataként Barbie egyszerre testesítette meg Marilyn Monroe érzékiségét és Debbie Reynolds ártatlanságát.

Manökenből űrhajós

A 60-70-es évek amerikai nőmozgalma és polgárjogi küzdelmei Barbie-ra is erősen hatottak: a Mattel “karrier-Barbie-kat” dobott piacra. Ruh Handler szerint azzal, hogy felnőtt babát adtak a kislányok kezébe, lehetővé tették számukra, hogy hogy megvalósítsák bármilyen álmukat. A nőmozgalmi ideálnak megfelelően 1965-ben Barbie már űrhajós volt, 1973-ra sebész, 1992-re amerikai elnökjelölt politikus. A cég egyik legnagyobb publicitást kapott újítása a 90-es évek végén atermészetesebb idomú változat megtervezése volt, a korábbi darázsderéknál nagyobb derékbőséggel, laposabb cipők hordására is alkalmas, élethűbb lábfejjel. Különféle, nem amerikai nemzetiségű – afrikai, spanyol, ázsiai, európai, indián – változatok is megjelentek.

Barbie átlényegüléseiben is maradandó: a popkultúra jelképeként, dívaként, nevelési problémaként, társadalmi és politikai szatíraként. Szenvedélyes értelmezéseket kiváltó szimbólum ő. Holott akárhogyan nézzük is, Barbie alapjában véve mégiscsak egy játék, mindazon konspirációs elméletek ellenére, amelyek azt szeretnék velünk elhitetni, hogy ez a baba az antifeminista agymosás ügynöke.

Barbie kétségtelenül a rózsaszínű és csipkés nőiesség-szerepjáték megtestesítője. A kislányok rajta keresztül találkoznak először a felnőtt élet csillogásának, romantikájának és kalandjainak rejtelmeivel. Rajta keresztül sajátíthatják el a fogyasztói életmód birtoklási vágyát, és persze az ebből eredő csalódásokat is, tudniillik hogy az életben nem feltétlenül kapják meg Barbie Álomotthonát születésnapjukra, még akkor sem, ha ezt többször és ismételten kérik. Később még több Barbie-álmukban csalódnak. Nem minden kislányból lehet világhírű balerina, űrhajós, aranyérmes olimpikon vagy éppenséggel vállalatvezető csak azért, mert Barbie-nak mindez megadatott. De akár lehetne is és a nagy dolgok a nagy álmokkal kezdődnek!

A gyerekként a 60-as és 70-es években Barbie-zó amerikai nők és lányaik számára a baba kislánykoruk nosztalgikus megtestesítését jelenti – az álmokat, a szerepjátékot, a fantáziálást, de ugyanakkor a serdülőkori új érzelmekre és hormonok zavarba ejtő pezsgésére is emlékezteti őket. Barbie az ő lánykori örömeinek, szorongásainak és vágyainak intenzív megtestesítője. Mert miről is beszélgetnek ők, amikor Barbie kerül szóba? Szexről. Ambícióról. Irígységről. Arról, hogy a szüleik cserbenhagyhatják őket. A világot szemrebbenés nélkül szemlélő, szűkszavú, csak tökéletes toalettben mutatkozó Barbie pedig, ahogyan ez egy bálványhoz illik, kommentár nélkül tűri, hogy mindenféle jelentéssel felruházzák. (babafalva.hu )

Kapcsolódó oldalak: 

 A legkedveltebb Barbie oldal a Barbibaba.net 

A legtöbb Barbie játék 

A legelső magyar Barbie játékoldal

0 Tovább

Hello Kitty sörök

Barack, lime, maracuja és banánízű sörrel igyekszik betörni a gigantikus méretű kínai és vietnami piacra a Hello Kitty . 

A termék piacra dobása dupla csalival próbálja behálózni az új fogyasztókat: a Hello Kitty egyrészt rendkívül népszerű Ázsiában, másrészt a nők nem igazán isznak. Az édes italokon viszont alig érezni az alkoholt, így szándékuk szerint könnyen új csoportokat nyerhetnek meg az alkoholfogyasztás ügyének. 
Bár nincsenek megbízható adatok a kínai alkoholfogyasztás mértékéről, a World Health Organization becslései szerint az utóbbi időben "járványszerű méreteket öltött" az országban, legalábbis a férfiak körében. Egy kínai felmérés szerint ugyanis míg a férfiak több mint fele tartja magát rendszeres fogyasztónak, a nőknek csak 15 százaléka iszik néha. Az alkoholisták esetében viszont már sokkal nagyobb az eltérés, hiszen egy alkoholista nőre 33 alkoholbeteg férfi jut. 


Kapcsolódó: Hello Kitty játékok / Nagyon sok Hello Kitty játék 

0 Tovább

Hatezer Barbie-ja van egy szingapúri férfinak!

Több mint hatezer Barbie baba sorakozik egy szingapúri férfi otthonában. A 33 esztendős Csian Jang a minimalista dekoráció híve, ám hatezer darabos Barbie-gyűjteménye és további háromezer babája, rózsaszín padlós nappalijának három oldalát is elfoglalja, a játéksereg maradék része az öltözőszoba kilenc tükrös szekrényén és a dolgozószoba polcain osztozik.

Az Omnicom Media Group vállalat stratégiai igazgatójaként dolgozó Jang szenvedélye 13 éves korában kezdődött, amikor megvásárolta a türkizkék cicaruhában és csíkos lábmelegítőkben tündöklő Barbie-modellt.

- Mielőtt bármit is tudtam volna a társadalmi normákról, egy fiú voltam, aki ezt nézte a televízióban, ez tetszett neki, de nem engedték meg neki, hogy sajátja legyen. Aztán ahogy egyre idősebb lettem és saját fizetésem lett, elkezdtem kiélvezni annak a szabadságát, hogy bármit megvehetek, amit akarok - hangoztatta Jang.

Gyermekkori érdeklődése idővel "féktelen megszállottságba" csapott át, amit a barátai támogatnak, a családja pedig elfogad. A magát "játékőrültnek" tartó férfi saját bevallása szerint legkevesebb 392 ezer dollárt (90 millió forint) költött az elmúlt húsz évben a gyűjteményére, amelyet az amerikai Bratz Girls divatbaba-kollekció és a Monster High több száz figurája is gazdagít.

Jang legrégebbi Barbie babái a korai 1960-as évekből származnak, köztük egy nővérkeruhát és cicaszemes napszemüveget viselő modell. A babák különböző korokat és stílusokat elevenítenek meg, vannak, amelyek nemzetekre jellemző kosztümöket viselnek és akadnak olyanok is, amelyek hírességek - Grace Kelly, Barbra Streisand, Carol Burnett és Elizabeth Taylor - apró hasonmásaiként kerültek a boltok polcaira.

Jang úgy tervezi, hogy, ha otthona már nem marad elég hely  a babáknak, akkor megveszi a szomszédos házat - de addig is még van egy szabad fal a nappalijában.

 

0 Tovább

Játék ismertetők, cikkek, ajánlók

blogavatar

Játékokról cikkek, ajánlók, ismertetők.

Utolsó kommentek