Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jön a Verdák 3. és A hihetetlen család 2.

Bob Iger, a Disney főnöke a társaság egyik részvényeseinek találkozóján bejelentette, a Pixar-Disney el fogja készíteni a Verdák és A hihetetlen család folytatásait – utóbbira immár 10 éve várnak a film rajongói, és az első hírek szerint Brad Bird, az első rész készítője fogja rendezni.


A 2011-es Verdák 2., bár a kritikusok szerint óriási csalódás volt, 560 milliót hozott a konyhára a moziban, és ez csupán a töredéke annak a pénznek, amit játékok, ruhaneműk és egyéb merchandise termékek hoztak, sőt immár egy nagy sikerrel futó vidámpark-részleg is van belőle. A tavaly bemutatott spin-off, a Repcsik, mérsékeltebben ugyan, de szintén sikert aratott, és nyáron már érkezik is a folytatása…
A történetekről egyelőre még nincs semmi hír. Bár – a Disney tulajdonában lévő – Pixar sok-sok új mesét jelentett be tavaly, ezek nagy része csúszva érkezik. Mégis már most tervezik a következő nagy projekteket, melyek egyrészt nem értek sokakat váratlanul, másrészt nagyon is jól jönne a stúdiónak a belőlük származó bevétel.

A Hihetetlen család első részét 2004-ben mutatták be, a Verdák kalandjai pedig 2006-ban kezdődtek. A Disney 2016-2017-re tervezi a folytatások bemutatását (előtte megkapjuk a The Good Dinosaur-t és a Némó nyomában második részét). Jó hír továbbá, hogy a The Incredibles folytatásán is ugyanaz a Brad Bird dolgozik, mint az elsőn, tehát elviekben jó sztorira számíthatunk.

Kapcsolódó: Verdás játékok  

0 Tovább

A Jégvarázs kapta a legjobb animációs film trófeáját az Annie-díjak átadásán

A Disney Jégvarázs című alkotása kapta a legjobb animációs filmnek járó elismerést az Annie-díjak átadásán a hétvégén Los Angelesben - ismertette a The Hollywood Reporter.

Az International Animated Film Association (Nemzetközi Animációsfilm Szövetség) kaliforniai szervezete (ASIFA-Hollywood) által évente odaítélt Annie-díjakat az Oscar előszobájaként emlegetik. A 41. alkalommal megrendezett szombati díjátadáson a Jégvarázs öt elismerést söpört be, köztük a legjobb animációét. Díjazott lett a Disney-mese két rendezője, Chris Buck és Jennifer Lee is.
A szervezet a DreamWorks animációs stúdiójának Croodék című munkáját három kategóriában találta a legjobbnak: effektusaiért, karakter animációiért és karakter dizájnjáért jutalmazták a kőkorszakban játszódó produkciót. A Pixar-műhely Szörny Egyeteme a képes forgatókönyvéért és a vágásáért vehette át az Annie-díjat.
Mijazaki Hajao a legjobb forgatókönyv elismerését kapta Kaze tachinu (Feltámad a szél) című alkotásáért, pályafutása utolsó munkájáért.
Az Annie-díjakat több tucat filmes és televíziós kategóriában adták át.
A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem (UCLA) előadóművészeti központjában, a Royce Hall-ban megtartott ceremónián az animációs filmművészethez való hozzájárulásáért Steven Spielberg, Phil Tippett és Otomo Kacuhiro Windson McCay-életműdíjban részesült.

Kapcsolódó: Hercegnős játékok

0 Tovább

A Disney modern hercegnői

A Disney-nek ezúttal sikerült megtalálna a közös hangot a gyerekekkel úgy, hogy közben megmaradt mesének a klasszikus, kortalan fajtából.


Az elmúlt évtizedben beállt egy kisebb kreatív krízis a Disney-nél. Mivel a specialitásuknak számító kézzel rajzolt mesefilm egyre inkább háttérbe szorult a legújabb 3D-s animáció mögött, a stúdió nem tudta felvenni a lépést az olyan fiatal cégekkel, mint a DreamWorks és a Pixar. Nem a technikai megoldásokkal volt probléma, hanem inkább a történetekkel; nem sikerült jól a modernizálás, nem állt jól a konzervatív tündérmesékre építő Disney-nek a divatos lazaság.

Az ezredforduló óta nem sikerült semmi emlékezeteset alkotniuk, hiába álltak át a 3D-re, az Aranyhaj és a nagy gubanc meg sem közelítette a hőskorban készült Disney-mesék színvonalát, és a kézzel rajzolt film feltámasztására tett kísérletük is megbukott A hercegnő és a békával. Kérdés, hogy mennyire van még létjogosultsága a Disney által képviselt klasszikus hercegnő-filmeknek, amikor már feminista szemlélet alapján újragondolt reklámok készülnek a kislányoknak, és a svédek bevezették a Bechdel-tesztet (a nők filmbeli reprezentáltságának mérésére kialakított módszer). Valószínűleg nem nagyon, erre talán ők is rájöttek végre, és tudatosan próbálnak kitörni a hercegnő kliséből úgy, hogy közben azért valamennyire őrizzék a hagyományokat. Tavaly készítettek egy reklámfilmet I am a Princess címmel, ami már jóval modernebben újraértelmezve mutatja be a női szerepeket, és ezt az üzenetet viszi tovább a Jégvarázs is.

Már a II. világháború óta tervezték a Hókirálynő című mese megfilmesítését. Marc Davis és Mary Blair dolgoztak egy, az eredetit hűen követő adaptáción, amit aztán Walt Disney túl bonyolultnak talált, így fiókba kerültek a vázlatok. Ezeket vették most elő, hogy aztán egy-két főbb elemet megtartva egy teljesen új történetet írjanak belőlük, ami már szinte semmiben sem emlékeztet Hans Christian Andersen eredetijére. Utóbbi talán nem is baj, mert így igazi modern girlpower mese lett a Jégvarázs, ami még a Bechdel-teszten is jobban teljesítene, mint a legtöbb felnőtteknek szóló film. Az Andersen története által ihletett filmben nincs Szőke Herceg, se Daliás. Van ugyan pár férfi szereplő, de mellékesek, a hangsúly a főszereplő testvérpáron, Elsán és Annán van, akik önmagukban is kellőképpen érdekesek ahhoz, hogy egy egész filmet lehessen rájuk építeni.

Elsa, a Hókirálynő mágikus erejével havat és jeget tud teremteni, ám egy gyerekkori baleset miatt, amiben a húga megsérül, szülei elszigetelik. Állandóan kesztyűt kell hordania, mert amihez hozzáér, az jéggé fagy, és a testvérétől is elidegenedik, mert nem akarja bántani. Anna viszont egy naiv fruska, aki mindennél jobban vágyik nővére szeretetére, közben igaz szerelemről és kalandokról álmodozik. Ő jóval tipikusabb Disney-figura a film elején, majd a végére fejlődik független, erős karakterré. A két lány állandóan változó kapcsolata viszi előre a filmet, és bár felbukkan néhány mellékszereplő, közel sem olyan hangsúlyosak, mint korábban megszokhattuk a Disney-nél, nem terelik el a figyelmet Elsáról és Annáról.

A történet Elsa koronázásának a napján kezdődik, amikor az elszigeteltségben élő hercegnők kinyitják a királyság kapuit. Az ünnepség nem telik el eseménytelenül, Anna megismerkedik a jóképű Hans herceggel, aki rögtön feleségül is kéri, Elsa pedig véletlenül jéggel borítja be a királyságot, majd elmenekül. Anna nővére után indul az Északi Hegységbe egy hegyi ember, egy rénszarvas és egy beszédes hóember társaságában, hogy meggyőzzék Elsát, hozza vissza a nyarat. 

Chris Buck (Tarzan) rendező egyik legjobb döntése volt, hogy nem változtatta Elsát boszorkánnyá. Egy teljesen összetört, meghasonlott figura, aki retteg a saját erejétől és a világtól, de nincs benne semmi gonoszság. Csak egy kicsit más, ami miatt az emberek nem fogadják el. Kísértetiesen hasonlít Gregory Maguire Nyugati boszorkányára, Elphabára (a Robert Lopez és Kristen Anderson-Lopez által szerzett zene is gyakran emlékeztet a Maguire regényéből készült Wicked című musicalre). Hozzá kapcsolódik a film legemlékezetesebb slágere, a Let It Go is, amit Elsa menekülése után énekel, mikor végre abbahagyhatja a tettetést, hatalmas jégpalotát építhet a hegyekben, és önmaga lehet.
 
Olyan témákat vonultat fel a film, amik aktuálisak, minden lányt foglalkoztatnak, és kivételesen nem a külsőségekről szólnak. Sokkal inkább a belső bizonytalanságról, saját magunk megtalálásáról, hogy miért próbálunk meg másnak látszani, mint amilyenek igazából vagyunk, hogyan fogadjuk el magunkat még a legrosszabb pillanatokban is. Arról, hogy a szerelem nem feltétlenül akkor talál ránk, amikor szeretnénk, nem is biztos, hogy fehér lovon jön, és néha teljesen mindegy, hogy jön-e vagy nem, ha olyanok vannak körülöttünk, akik a barátaink és fontosak számunkra. Mert mindenki azt akarja, hogy szeressék, de a szeretet más formában is létezhet, nem csupán szerelemként. 

Szokás szerint gyönyörű az animáció, a tájakat, ruhákat és az építészetet Norvégia ihlette. Ami viszont a legkülönlegesebb, és amit a legtöbbet tanulmányoztak a készítők, az a hó és jég. Rengeteg formában láthatjuk, ahogy Elsa hangulatával együtt változik, néha félelmetes, máskor nagyon puha és játékos. Annyira valósághű, hogy el is felejtjük, hogy animációs filmet nézünk. Még a zenés betétek is működnek, érezhetően nagyobb hangsúlyt fektettek rájuk, mint néhány éve az Aranyhajnál. Fülbemászók a dalok, kicsit sem affektálósak vagy idegesítők, és magasan kiemelkedik közülük az Idina Menzel által énekelt Let It Go, amit nyugodtan oda lehet rakni a ma már kultikusnak számító Kis hableány vagy Szépség és a szörnyeteg mellé.

A Disney-nek ezúttal sikerült megtalálna a közös hangot a gyerekekkel úgy, hogy közben nem kötött kompromisszumokat, mint például a DreamWorks vagy a Pixar a felnőttekhez igazított humorukkal. Megmaradt mesének, a klasszikus, kortalan fajtából. Az egyetlen rész, ahol kicsit kínossá válik minden, az a fordítás. Ez a trendinek szánt nyelvezet nagyon nem illik a filmhez, (nyilván muszáj szinkronizálni, hiszen gyerekeknek szóló filmről van szó) gyakran elrontja a hangulatot, és bár az eredetiben Anna amerikai szlenggel beszél, ez a magyarra átültetve amolyan köszcsi-szupcsi-puszcsi szinten mozgó szöveget eredményezett.   

Talán még korán lenne a Disney feltámadásáról beszélni, de aJégvarázs mindenképpen ígéretes, és a hercegnős témát sem unjuk még, ha ilyen formában képesek megújítani, és a női karaktereket összetettebb, árnyaltabb módon bemutatni. Forrás: prae.hu / Tóth Patrícia

Jégvarázs (Frozen)

Színes, magyarul beszélő, amerikai animációs film, 108 perc, 2013

Ha játszani szeretnél az említett hercegnőkkel, akkor kattints ide: Legjobb hercegnős játékok 

0 Tovább

Walt Disney kiállítás a 90. születésnapra

Walt Disney munkásságának és az általa alapított stúdiónak emléket állító kiállítással ünnepli fennállása 90. évfordulóját a Walt Disney Company Disney szülővárosában, Chicagóban.

A tárlat felidézi Disney életének állomásait és számos relikviát felvonultat az elmúlt kilenc évtized olyan népszerű Disney-filmjeiből és -rajzfilmjeiből, mint a Mary Poppins, a Hófehérke és a hét törpe, a Fantázia vagy éppen a Neveletlen hercegnő és A Karib-tenger kalózai. Az anyag híven tükrözi a chicagói Tudomány és Ipar Múzeumában szerdán megnyílt kiállítás címét: Kincsek a Walt Disney Archívumból.
A rendezők célja az volt, hogy hús-vér emberként mutassák be a látogatóknak a legendát. Felépítették Walt Disney egykori irodájának egy részletét, és bemutatják az 1928-as Willie gőzhajó című rajzfilm eredeti forgatókönyvét is, amelyet maga Disney gépelt le. Ebben a produkcióban mutatkozott be Mickey Mouse (Miki egér) a filmvásznon.
A kiállítás ugyanakkor nem foglalkozik Disney ellentmondásos személyiségével, amelynek ábrázolására az év elején bemutatott Philip Glass-opera, A tökéletes amerikai tett kísérletet. A szervezők hangsúlyozták, hogy kerülték a kritikus hangot, a rendezvényt kizárólag az ünneplésnek szentelték.
A tárlat megnyitója pár nappal előzi meg a Disney stúdió új filmjének, a Mary Poppins című musicalfilm születését feldolgozó Saving Mr. Banks című produkciónak a premierjét. Az ötven évvel ezelőtt játszódó életrajzi dráma főszerepeit Tom Hanks, Emma Thompson és Colin Farrell alakítja. Az alkotás vetítésével zárul vasárnap a Londoni Filmfesztivál.
A Disney vállalat 1923. október 16-át jelölte meg alapítása dátumául, amikor Walt Disney aláírta a szerződést MJ Winklerrel az Alice-rajzfilmsorozat elkészítéséről. A stúdió első egészestés rajzfilmje, a ma már klasszikusnak számító Hófehérke és a hét törpe 1937 karácsonyára került a mozikba. A vállalat ma bevételei alapján a becslések szerint a világ legnagyobb médiakonglomerátuma - emlékeztetett a The Daily Telegraph online kiadása.

Kapcsolódó: Miki egér játékválogtás 

0 Tovább

Játékfilmet forgat Szörnyella de Frászról a Disney

A Csipkerózsika gonosz tündére, Maleficent után a 101 kiskutya legfőbb ellenségéről, Szörnyella de Frászról készít játékfilmet a Disney filmstúdió - értesült a The Hollywood Reporter.

    A Cruella című produkció forgatókönyvének megírására Aline Brosh McKennát szerződtették, aki producerként is beszáll a munkába Andrew Gunn oldalán. McKenna írta a Disneynek Az ördög Pradát visel és a jelenleg a szereplőválogatásnál tartó Annie című musical szkriptjét is.
    Szörnyellát Dodie Smith 1956-ban megjelent Százegy kiskutya című regényéből ismerte meg a világ, de igazi hírnévre a Disney 1961-ben készült animációs filmjével tett szert. Az animáció nyomán született játékfilmben 1996-ban, majd annak folytatásában, 2000-ben Glenn Close alakította a gonosz nőszemélyt, aki betegesen vonzódik az állatbőrből készült elegáns ruhákhoz.
    Close most is jelen lesz: ecxecutive producerként szerepel majd a Cruella stáblistáján.     (MTI)



Kapcsolódó oldal: Hercegnős, Disney játékok  és Ever After High játékok

0 Tovább

Játék ismertetők, cikkek, ajánlók

blogavatar

Játékokról cikkek, ajánlók, ismertetők.

Utolsó kommentek