Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Még mindig a Barbie

Barbie történelem

1959-ben Ruth Handler Barbara nevű kislányát figyelte, amint egy papírból kivágható és öltöztethető babákkal játszik. Arra gondolt, milyen csodás lenne, ha a gyermeke egy igazi babát öltöztethetne divatos, egyedi női ruhákba. Ekkor született meg Barbie a szuper-baba, aki tökéletes külsővel és ruhatárral rendelkezik. Nem csoda, hogy rövid időn belül akkora rajongótáborra tett szert, mint kevesen, és csillaga azóta is fénylik. 1961-ben pedig megszületett örök párja, és nagy szerelme Ken.

Think Pink

Valamikor talán előnytelennek számított, ha egy lány tetőtől talpig rózsaszínben van, cseng is a fülemben a mondat: “Te rózsaszínben? – Az elég ciki.” Jó pár éve már annak, hogy eltűnt a gyengébbik nem ruhatárából ez az árnyalat, talán azért mert túl kislányos szín, vagy mert rózsaszínben nem veszik olyan komolyan az embert?! Nem tudni!
Aztán most nem is olyan régen jött egy fordulat, és 2015-ben az egyik vezető árnyalat minden bizonnyal a rózsaszín lesz. Lehet szó pasztellről, vagy akár erős pink-ről, ezzel a színnel igazán fel tudjuk dobni a külsőnket, még akkor is ha csak egy kis kiegészítőt is választunk. Sőt a pink a hajtrendeknél is visszaköszön majd, a bátrabbak frizurájukba is csenhetnek egy két rózsaszín tincset az extravagáns megjelenésért.

Barbie inspirálta Moschino

2014 szeptemberében a Milánói divathét keretein belül mutatták be a Moschino 2015-ös tavaszi/nyári kollekcióját, amit a Barbie életérzés járt át, és mint anno láthattuk a modellek is tökéletes másai voltak a csoda babának. A kollekció remekül prezentálta a plasztikbaba legfőbb öltözködései szokásait (strandolós, vásárlós, melegítőben feszítő, bálba induló és a többi) és megálmodói jól gondolták, Barbie múzsaként is tökéletes volt, mivel a kreációk óriási sikernek örvendenek.

 

Barbie mindenhol

Nem csak a Moschinot ihlette meg Barbie, hanem a világ minden pontján lázba hozta az tervezőket illetve a ruhákkal, kiegészítőkkel foglalkozó cégeket. Megfigyelhető volt az elmúlt időszakban, hogy Barbie ellepte az üzleteket, és mindenki újra a plasztik szőkeség lázában ég. Úgy tűnik sosem fog kimenni a divatból, és újra meg újra hódító útjára indul majd. Mi pedig izgatottan várjuk, hogy mivel rukkolnak majd elő legközelebb a Barbie-t imádó cégek!
Szóval csajok! Szerezzetek be nyárra egy ilyen szuper felsőt, fesztiválokon is kötelező darab lesz. Íme egy kis ízelítő… Előre szólok nehéz lesz dönteni.


Online Barbie játékok

0 Tovább

Élő Barbie műtét nélkül

Nem csak plasztkai műtétekkel lehet elérni barbiebabás külsőt, és ezt egy angliai, bradfordi lány meg is mutatta. A 21 éves Lhouraii Li csupán sminkkel és ízléstelen ruhákkal éri el azt, amit mások szikével érnek el. Csodálkozzon rá ismét, hogy mennyi idióta ember van.

Daily Mailen újabb őrültet találtunk, aki úgy próbál kinézni, mint Barbie, igaz a 21 éves brit Lhouraii Li nem plasztikai műtétekkel éri el ezt, hanem csupán sminkkel. A 21 éves lány napi négy órát tölt sminkeléssel, ahogy ő fogalmazott: "Míg mások tévéznek, én a sminkemet csinálom."

A minden bizonnyal álnevet használó Lhouraii Li egyébként nem csak a sminkjével próbál folyamatosan feltűnést kelteni, hanem öltözködésével is, ami csak annyiban barbie-s, hogy mindene rózsaszín, stílusában viszont inkább a japán divatot követi, legalábbis a videó szerint. A 21 éves lány kontaktlencsét használ, hogy szemei olyanok legyenek, mint egy babának, és természetesen telepakolja magát műszempillákkal is − egyszerre körülbelül 14 párral −, hogy olyan szemei legyenek, mint egy mangafigurának. A lány a szemöldökét is leborotválta, hogy magasabbra tudja őket rajzolni, mert így szerinte már nem néz ki furán, hogy ha nagy a szeme. Tisztára mint egy Barbie játék. 

 
Lhouraii Li még ahhoz is ilyen sminket dob fel, ha csak a sarokra ugrik le tejért, vagyis tényleg képtelen arra, hogy emberi valójában hagyja el otthonát, de ez állítólag bejön a pasijának, aki meglepő módon a lánynál sokkal szakadtabb figura, és már nyolc éve ismerik egymást. A magát már négy éve japán barbieszerű izének képzelő lány azt mondta, leginkább a tündérmesék, az unikornisok és a Disney hercegnők inspirálják őt. Tinikorában pedig gót stílusban öltözködött, és akkor is mindig megbámulták, ez pedig nagyon tetszett neki, és ezért döntött úgy, hogy rádob még egy lapáttal, hogy mégtöbben és mégjobban megbámulják őt.

Elmondása szerint a körülötte lévők és azok, akik az utcán látják őt, sokszor beszólogatnak nekik, például elkezdik énekelni az Aqua Barbie Girl című számát, de Lhouraii Lit ez nem izgatja, sőt videókat is készít magáról, amiket feltölt a Youtube-ra, ahol már több mint hatezer követője van. Ha még több képet szeretne látni a lányról, nézze meg a tumblr oldalát

(forrás: velvet.hu)

0 Tovább

Napi 13 órát dolgoztatta, nem fizette a túlórákat a Barbie baba gyártója

 Munkajogi és etikai visszaéléssel vádolja a Mattel játékgyártó cég hat kínai beszállító vállalatát a China Labor Watch (CLW) jogvédő szervezet, amely szerint a megrendelő cég évek óta nem tesz a helyzet ellen.

    Az amerikai székhelyű CLW honlapján közzétett jelentése szerint a világ ötszáz legnagyobb vállalatai közé sorolt, mások mellett a Barbie babát vagy a matchbox autókat is gyártó Mattel kérdéses beszállítói tizennyolc rendbeli visszaélést követtek el. 
    Az idén április és szeptember között elvégzett vizsgálat szerint a hat kínai beszállító például gyakran napi 13 órán át dolgoztatta munkásait, őket túlzsúfolt hálótermekben szállásolta el, munkavégzésük során környezetszennyezésnek, tűzveszélynek tette ki őket, de a munkások diszkriminációja és a személyazonosító papírok elkobzása is mindennapos gyakorlatnak számít. 
    A cégek a dolgozók béréből a jogvédő szervezet legóvatosabb becslése szerint is mintegy 8-11 millió dollárt csaltak el fizetetlen túlórák által és a fizetések elszámolásával, anyagi büntetések kiszabásával, valamint a törvény szerint a munkásoknak kötelezően járó társadalombiztosítás önkéntessé tételével. Ez az összeg pedig csupán a hat vizsgált cégnél felfedett csalás értéke, miközben a cégnek mintegy száz kínai beszállítója van - jegyzi meg a jelentés. 
    A vizsgált kínai cégek némelyike a Mattel mellett a Hasbrónak, a McDonald's-nak és a Disney-nek is dolgozik - áll a jelentésben.
    A Mattel osztozik a beszállítói láncának visszaéléseit illető felelősségben, azok ugyanis a megrendelő igényei miatti nyomás következményi is - fogalmaz a CLW. A vállalat maga már több mint egy évtizede tisztában van munkaügyi visszaélésekkel, azokra a cég belső vizsgálatai is rámutattak korábban. Ennek ellenére a cég nem tett a helyzet lényegi változtatásáért, s "mindig talál kifogást a munkajogi sértések megmagyarázására" - fogalmazott Li Csiang, a China Labor Watch ügyvezető igazgatója. 
    A CLW aláhúzza: legfőbb ideje, hogy a Mattel lépjen az ügy megoldása érdekében. (MTI)

A legjobb online Barbie játékok 

0 Tovább

A Barbie-sztori

Barbie a történelem legismertebb babája, igazi kultúrális ikon, a kislányok egyik kedvenc játéka. Születése óta világszerte több mint egymillárd Barbie baba lelt lelkes rajongóra, a 3-10 éves lányok 90 százaléka minimum egy Barbie boldog tulajdonosa. Ám Barbie nemcsak a kislányok kedvenc játéka világszerte, de jelkép is.

Olyan jelenség, amely szerteágazó attitűdöket fed fel nőiségről, szexualitásról, testideálról, nemi szerepekről, életformákról. A baba önálló életre kelt, nemzethatárokat és kulturális különbségeket áthidaló bálvánnyá, az „amerikai álom“ arcává vált.

Barbie 1959. máricus 9-én debütált a New York-i Nemzetközi Amerikai Játékvásáron. Zebracsíkos fürdőruhában látott napvilágot, és jellegzetes lófarokfrizurát viselt. Az akkor háromdolláros babákat szőke, illetve barna hajú változatban dobták piacra, és a kislányok számtalan párizsi ruhakölteményt vásárolhattak számára.

Az előd, Lilli

Azt már kevesebben tudják, hogy Barbie német eredetű. 1955-ben a Svájcban vakációzó amerikai Ruth Handler véletlenül rábukkant egy 30 centis, szőke lófarkas, kihívóan telt ajkú és csábító tekintetű babára. Lilli eredetileg rosszkislány-karikatúra volt, az erkölcstelen szex szimbóluma, amelynek baba-változatát férfiak vették egymásnak vicces ajándékként. Ruth Handlernek fogalma sem volt a baba rossz hírnevéről, fantáziáját azért ragadta meg Lilli alakja, mert észrevette, hogy serdülő leánya, Barbara szívesebben játszik papírból készült felnőtt figurákkal, mint csecsemőt formázó babákkal. Hazavitte tehát Lillit Amerikába, és a férjével közösen alapított Mattel cég tervezői megkreálták Barbie-t, aki elődjénél kevésbé volt cicababás, ám annak kihívóan nőies idomait megtartotta.

Ruth Handler szerint “egy kislány önbecsüléséhez fontos, hogy olyan babával játsszon, amelynek melle is van”. Meggyőződése szerint ez lehetővé teszi számukra, hogy felnőtt nőként el tudják magukat képzelni. Ám bírálói gyakran mutattak rá, hogy Barbie alakja a kislányok számára elérhetetlen álom, hiszen egy valódi nő testarányaira kivetítve 175 cm magas lenne, 36-18-33-as mell-, derék- és csípőbőséggel. A cég később valósághűbb Barbie-babákat is piacra dobott, ezzel újabb vitákat robbantva ki a nőiesség mibenlétéről egymással csatározó társadalmi mozgalmak között.

Barbie nem csupán játékként, hanem személyiségként lépett a nagyközönség elé, mint tinédzser manöken. Így a kislányok valóságos „háttérsztorit“ is kaptak hozzá, amely megalapozta számukra Barbie képzelt személyiségét. Ruth Handler a babát az akkoriban divatos, a csecsemőt és annak gondozását szimbolizáló játékbaba ellentétének szánta, melynek megjelenésével a kislányok elkezdhettek álmodozni arról, hogy elegáns és varázslatos szépségű tinédzserekké váljanak. Kezdetben sok anyuka botrányosnak ítélte meg az új játékszert, ám a kislányok azonnal és visszavonhatatlanul beleszerettek, ez pedig garantálta Barbie óriási sikerét.

 

Több, mint játék

A reakciók tükrében úgy tűnik, hogy a baba ugyanúgy képviseli a hagyományosabb nőiséggel kapcsolatos értékrendet, mind ugyanennek drámai társadalmi, kulturális és politikai átalakulását Amerikában. A II. világháború utáni amerikai, középosztálybeli elővárosi tizenéveseknek egyre több pénzük volt, ők éltették a Barbie-magazinok, lemezek, ruhák és kiegészítők piacát. Noha egy szál fürdőruhában látott napvilágot, Barbie kiterjedt ruhakollekciója a bimbózó amerikai fogyasztói társadalom értékrendjét fémjelezte. Míg a korábbi generációk életformáját a spórolás jellemezte, az 50-es években a amerikaiakat egyre inkább fogyasztásra biztatták.

Barbie ragyogó ruhakölteményei Christian Dior terveihez hasonlítottak, aki nem sokkal a II. világháború után ruháin keresztül kezdeményezte az ideálisnak tartott női alak átalakítását. Barbie alakjának tervezését részben az új Dior-trend befolyásolta, amely a női megjelenés fokozatos szexualizálásához vezetett az 50-es években. Az új külső felváltotta a korábbi háborús időszak szélesvállú nőideálját, amely a húszmillió, a háború alatt munkába álló nő férfiasabb imázsát képviselte. A negyvenes évek végére e férfiasított sziluett helyébe lépett a nőies homokóra forma. A női szexualitás további hangsúlyozására a válltöméseket felváltották a bélelt melltartók. A kényelmes és gyakorlatias lapossarkú cipőket magas sarkú topánok követték, amelyek tovább hangsúlyozták a nőiességet: a fenék és a mell formáját.

Noha Barbie-nak testéhez viszonyítva olyan pici lába volt, hogy embernagyságú formájában nem tudott volna a saját lábán megállni, a nők zöméhez hasonlóan fél lábbal azért ő is a modern érában állt. Az önálló, független nőt is képviselte, amikor manökenként járt-kelt, intézte dolgait a nagyvilágban. Ugyanakkor ebben az időszakban melle és alakja a nőiesség, anyaság és szexepíl szimbólumává is vált. Bár a babát kritikusai szexuálisan kihívónak tartották, Ruth Handler magyarázata szerint „tiszta a haja és tiszta az arca“. Lilli jókialányosított változataként Barbie egyszerre testesítette meg Marilyn Monroe érzékiségét és Debbie Reynolds ártatlanságát.

Manökenből űrhajós

A 60-70-es évek amerikai nőmozgalma és polgárjogi küzdelmei Barbie-ra is erősen hatottak: a Mattel “karrier-Barbie-kat” dobott piacra. Ruh Handler szerint azzal, hogy felnőtt babát adtak a kislányok kezébe, lehetővé tették számukra, hogy hogy megvalósítsák bármilyen álmukat. A nőmozgalmi ideálnak megfelelően 1965-ben Barbie már űrhajós volt, 1973-ra sebész, 1992-re amerikai elnökjelölt politikus. A cég egyik legnagyobb publicitást kapott újítása a 90-es évek végén atermészetesebb idomú változat megtervezése volt, a korábbi darázsderéknál nagyobb derékbőséggel, laposabb cipők hordására is alkalmas, élethűbb lábfejjel. Különféle, nem amerikai nemzetiségű – afrikai, spanyol, ázsiai, európai, indián – változatok is megjelentek.

Barbie átlényegüléseiben is maradandó: a popkultúra jelképeként, dívaként, nevelési problémaként, társadalmi és politikai szatíraként. Szenvedélyes értelmezéseket kiváltó szimbólum ő. Holott akárhogyan nézzük is, Barbie alapjában véve mégiscsak egy játék, mindazon konspirációs elméletek ellenére, amelyek azt szeretnék velünk elhitetni, hogy ez a baba az antifeminista agymosás ügynöke.

Barbie kétségtelenül a rózsaszínű és csipkés nőiesség-szerepjáték megtestesítője. A kislányok rajta keresztül találkoznak először a felnőtt élet csillogásának, romantikájának és kalandjainak rejtelmeivel. Rajta keresztül sajátíthatják el a fogyasztói életmód birtoklási vágyát, és persze az ebből eredő csalódásokat is, tudniillik hogy az életben nem feltétlenül kapják meg Barbie Álomotthonát születésnapjukra, még akkor sem, ha ezt többször és ismételten kérik. Később még több Barbie-álmukban csalódnak. Nem minden kislányból lehet világhírű balerina, űrhajós, aranyérmes olimpikon vagy éppenséggel vállalatvezető csak azért, mert Barbie-nak mindez megadatott. De akár lehetne is és a nagy dolgok a nagy álmokkal kezdődnek!

A gyerekként a 60-as és 70-es években Barbie-zó amerikai nők és lányaik számára a baba kislánykoruk nosztalgikus megtestesítését jelenti – az álmokat, a szerepjátékot, a fantáziálást, de ugyanakkor a serdülőkori új érzelmekre és hormonok zavarba ejtő pezsgésére is emlékezteti őket. Barbie az ő lánykori örömeinek, szorongásainak és vágyainak intenzív megtestesítője. Mert miről is beszélgetnek ők, amikor Barbie kerül szóba? Szexről. Ambícióról. Irígységről. Arról, hogy a szüleik cserbenhagyhatják őket. A világot szemrebbenés nélkül szemlélő, szűkszavú, csak tökéletes toalettben mutatkozó Barbie pedig, ahogyan ez egy bálványhoz illik, kommentár nélkül tűri, hogy mindenféle jelentéssel felruházzák. (babafalva.hu )

Kapcsolódó oldalak: 

 A legkedveltebb Barbie oldal a Barbibaba.net 

A legtöbb Barbie játék 

A legelső magyar Barbie játékoldal

0 Tovább

Monster High tanszerek a menők

Budapest, 2013. augusztus 27. – Átlagosan 10 000 forintot költenek a szülők iskolatáskára a JátékNet.hu friss statisztikái szerint, de egy induló tanszercsomag ennek több mint duplájába kerül. Az iskolakezdéshez szükséges felszereléseket a vásárlók jellemzően egy helyről szerzik be, és a többség előrelátó, sokan már júniusban elkezdték a készülődést, habár akad, aki csak szeptember első hetében kap észbe. A webáruház vásárlási adataiból az is kiderült, hogy az idei év nagy slágere a Monster High.

A magyar családok gyermekenként átlagosan 22 000 forintot költenek az alap iskolaszerekre (füzetek, rajzfelszerelés, írószerek stb.) online vásárláskor – derült ki a JátékNet.hu statisztikáiból. Ehhez jönnek még az olyan kiegészítő felszerelések, mint az iskolatáska, a tolltartó vagy éppen a tornafelszerelés és a tankönyvek: utóbbiak önmagukban is 10-15 000 forinttal dobják meg az iskolakezdés költségeit. A portál statisztikáiból az is kiderül, hogy iskolatáskára átlagosan körülbelül 10 000 forintot szánnak a családok, de minden tizedik vásárló több mint 15 000 forintot költ el csak erre. A füzetek esetében sem mindenki az olcsó kategóriát keresi: az augusztusban eladott füzeteknek mindössze egyharmada volt 60 forint alatti, a többi vásárló drágább, jellemzően mesefigurás vagy sportcsapatos termékeket választott.

Már júniusban beindul az iskolaszezon

Az online vásárlók többsége egy helyen szerzi be az iskolakezdéshez szükséges felszereléseket: a JátékNet.hu adatai szerint jellemzően több mint 30 terméket rendelnek egyszerre azok, akik az iskolai felszerelések között válogatnak. Ők a füzetek mellett elsősorban az alap írószereket szerzik be, így például órarendet, rajzfelszerelést, füzetcímkéket és borítókat, illetve ceruzákat és tollakat vásárolnak, de népszerűek ilyenkor a kulacsok és az uzsonnás dobozok is. „Vásárlóink többnyire épp a kényelem miatt választják az online beszerzést, hiszen így pár kattintással mindent egy helyről megrendelhetnek, miközben több mint 1600 féle iskolakezdéshez kapcsolódó termék közül válogathatnak” – mondta el Bognár Ákos, a JátékNet.hu ügyvezető igazgatója. – „Most induló mobiloldalunkat is azért hoztuk létre, hogy a szülők számára még jobban megkönnyítsük az iskolakezdést, hiszen így akár nyaralás vagy munka közben is megvehetik a tanszereket” – tette hozzá.

Sokan már június végén elkezdik a készülődést az iskolára, de a főszezon egyértelműen augusztusra esik: a vásárlások közel fele erre a hónapra koncentrálódik. „Ugyanakkor szeptember elején még egy hullám várható, sokan ugyanis az első szülői értekezlet után szembesülnek vele, hogy miket kell még beszerezni a gyermekük számára” – emelte ki Bognár Ákos.

Barbie kontra Monster High

A kisiskolások között továbbra is népszerűek a mesefigurás felszerelések, megelőzve a sportcsapatos (például FC Barcelona vagy Real Madrid) táskákat, tolltartókat. Az egyedi figurák esetében az utóbbi évek slágere, a Barbie veszített népszerűségéből, a legtöbben a Monster High-os iskolai felszereléseket keresik, második helyen a Start Wars áll, míg a dobogó harmadik fokát a Disney hercegnők foglalják el.

A szülők jellemzően először az iskolatáskát választják ki, majd ehhez illő tolltartót, tornazsákot vagy éppen ceruzákat vásárolnak.

A JátékNet.hu statisztikájának háttere:

A JátékNet.hu 2009 óta Magyarország legnagyobb forgalmú hazai játékwebáruháza, amely társoldalával (Tulli.hu) együtt havonta átlagosan közel 400 ezer látogatást regisztrál. A hírben szereplő információk a JátékNet.hu és a Tulli.hu oldalakon 2013. június-augusztus közötti időszakban rögzített iskolafelszerelés-vásárlási adatokon alapulnak. Bár a minta nem reprezentatív, jól tükrözi a hazai iskolakezdéshez kapcsolódó online vásárlási tendenciákat. (www.felsofokon.hu) 

Kapcsolódó: Barbis online játékok, Monster High szörnyek 

0 Tovább
«
12

Játék ismertetők, cikkek, ajánlók

blogavatar

Játékokról cikkek, ajánlók, ismertetők.

Utolsó kommentek